Project Honolulu

Lehetne ez egy utazási beszámoló is, de nem, egyelőre nem megyek Hawaii-ra, bár bizonyos szempontból (rendszerfelügyelet pl. System Center-rel, stb.), van/lehet “Hawaii” érzés* a hétköznapokban is :D

aloha

Ellenben ugyanez a neve egy olyan projektnek, amely jelenleg még csak a publikus teszt fázisban van, és amely (egyelőre) a Windows Server-ek, a Failover Cluster-ek, és a Hyper-V Converged Clusterek (S2D storage + Hyper-V kombó) felügyeleti elérését helyezi egy teljesen más polcra, mint eddig. Magyarul a Server Manager és a különböző MMC-k helyett egy alapvetően webes eszközzel is kezelhetjük majd a Microsoft infrastruktúránkat.

Innen minden doksi és forrás elérhető: https://docs.microsoft.com/en-us/windows-server/manage/honolulu/honolulu.

Alapvetően egy W10 vagy WS16 szerver kell hozzá (ez lesz a gateway szerver), a 30,5 MByte-os telepítőcsomag, és egy szervertanúsítvány (lehet “önaláírt” is**), egy szabad TCP port, és egy Edge*** vagy Chrome böngésző (IE nem OK). Kb. 3 perc beüzemelni, mutatom a képeket a telepítésről:

hon1

hon2

hon4

hon5

Ha beindult, csatlakozunk tehát egy támogatott böngészőből, és elkezdhetjük felvenni a hostokat és a clustereket (a jogosultság egyelőre az adott session keretében működik, másodikra már “elfelejti”).

hon6

És ezek után már csak tallózgatnunk kell az új felületen:

hon8

hon9

Server Manager helyett

hon7

FC MMC helyett…

Egy próbát egy tesztgépről simán megér, én ugyan alapvetően nem szeretem a webes felületet az ilyen célokra, de ez igencsak érdekes, és működik már most is többnyire rendesen (kb 1 órát játszottam vele). Nekem kicsit SCOM+VMM+OMS-es a felépítése és a látványa több helyen is, pl. a fürtöknél, de ez szintén csak pozitív :)

*Ez egy erőltetett reklám lenne :) azaz az *”Ülök a nyugágyban a tenger/óceán parton és a rendszer dolgozik helyettem” fílingről beszélek
**Nekem a domaines root CA-tól származó tanúsítvány thumbprintjét nem vette be, nyomozni nem kezdtem el, a self-signed tanúsítvánnyal működött 
***Valamiért az elsőt választottam…

Hozzászólás